PDA

View Full Version : Best shot blocking guard?



Clipperfan#8
03-28-2011, 05:48 PM
Who is the best shot blocking guard in the NBA today?

Clipperfan#8
03-28-2011, 05:48 PM
My vote is Wade

Master Mind
03-28-2011, 05:50 PM
Um...Wade

redwhitenblue
03-28-2011, 05:50 PM
It's Wade

J_M_B
03-28-2011, 05:50 PM
No brainer. Dwyane Wade.

Redbull
03-28-2011, 05:50 PM
Wade.

-Kobe24-TJ19-
03-28-2011, 05:51 PM
D-Wade

Bullsfan22
03-28-2011, 05:54 PM
wade. I smell a bait thread because one bulls fan out the hundreds will say Rose because he lead pg's (the last time i check) and the "usuals" will come out in do their thing.

obvious screen name to throw people off and 2 posts..hmm

I could be crazy, but it's so old.

justinnum1
03-28-2011, 05:56 PM
easy, wade

Cano4prez
03-28-2011, 05:57 PM
Wade is one of the best shotblocking guards of all time, if not the best

redsox0717
03-28-2011, 06:00 PM
D. Wade and it isn't close

Crackadalic
03-28-2011, 06:01 PM
Really? Dwade. I dont understand these threads. Just look up that stats

sargon21
03-28-2011, 06:01 PM
how many blocks does wade average a game, and by how much does he lead the rest of the guards?

coryd238
03-28-2011, 06:03 PM
Wade and Chandler.

Chi StateOfMind
03-28-2011, 06:05 PM
wade not even close and im sure everyone knows this

Kobes a Killer
03-28-2011, 06:05 PM
I see everyone can agree it's Wade

sep11ie
03-28-2011, 06:05 PM
Wade and Battier

mrs rose
03-28-2011, 06:06 PM
Dwyane wade!!!!

footballer2369
03-28-2011, 06:06 PM
Wade is the best shotblocking guard ever.

Cano4prez
03-28-2011, 06:06 PM
http://bkref.com/tiny/jS0Ja

kntresistheheat
03-28-2011, 06:06 PM
how many blocks does wade average a game, and by how much does he lead the rest of the guards?

All I know is that he has over 500 blocks for his career and that is amazing! I think he avg almost a block per game and I also think for his career.

LayZbone
03-28-2011, 06:08 PM
If he isn't already, when it's all said and done, Wade will widely be regarded as the best shot-blocking guard of all time.

redsox0717
03-28-2011, 06:09 PM
http://bkref.com/tiny/jS0Ja

That's total blocks

This is better:

http://www.basketball-reference.com/play-index/psl_finder.cgi?request=1&sum=1&type=totals&per_minute_base=36&lg_id=NBA&is_playoffs=N&year_min=&year_max=&franch_id=&season_start=1&season_end=-1&age_min=0&age_max=99&height_min=0&height_max=99&birth_country_is=Y&birth_country=&is_active=&is_hof=&pos=G&qual=&c1stat=&c1comp=gt&c1val=&c2stat=&c2comp=gt&c2val=&c3stat=&c3comp=gt&c3val=&c4stat=&c4comp=gt&c4val=&c5stat=&c5comp=gt&c6mult=1.0&c6stat=&order_by=blk_per_g

Wade #1.

Cano4prez
03-28-2011, 06:12 PM
My bad, that's what I meant to put

thekmp211
03-28-2011, 06:12 PM
to supplement ^, he averages 1.0 blocks per game for his career, best ever for a guard. this season, he's averaging 1.1 per game, rising to 1.8 in the month of march. the next best as of this season are rose at .62 per game and then tony allen at .55.

allen was benched a lot during the beginning of the season, so you could argue that his per game average is hurt a bit, but even still wade leads both guys by a comfortable margin.

wade's 1.0 bpg career average is pretty damn impressive if you ask me, he's the best by far.

J-Relo
03-28-2011, 06:19 PM
are there any other options?..

ravistarr
03-28-2011, 06:21 PM
The one on Amare some years back was just epic

Lakers + Giants
03-28-2011, 06:23 PM
Clipperfan???? LMAO 2 posts? Heat fans wonder why they are hated. . wow. Seriously, making a new username just to make a thread while hiding your identity. It's obviously wade, so what's the point of this thread, to see wade praised??? OK here, GO WADE! WADE MVP! WADE GOAT!!!! WADE>KOBE!! happy?! Now gtfo seriously.

Cano4prez
03-28-2011, 06:24 PM
http://www.youtube.com/watch?v=ecZ71ZJLOg8

dwadefan03
03-28-2011, 06:25 PM
^ yeah cuz he hit a hhalf court buzzer beater afterwards lol

Cano4prez
03-28-2011, 06:26 PM
Clipperfan???? LMAO 2 posts? Heat fans wonder why they are hated. . wow. Seriously, making a new username just to make a thread while hiding your identity. It's obviously wade, so what's the point of this thread, to see wade praised??? OK here, GO WADE! WADE MVP! WADE GOAT!!!! WADE>KOBE!! happy?! Now gtfo seriously.

:facepalm:

Chi StateOfMind
03-28-2011, 06:29 PM
http://www.youtube.com/watch?v=ecZ71ZJLOg8

nice video like the 2 blocks on san antonio in under 30secs.

Atticus Finch
03-28-2011, 06:31 PM
Not ready to call Wade the greatest ever. Jordan averaged more blocks through his first 8 seasons than Wade has so far (1.06/game for Jordan). I'll wait and see how Wade's career plays out, if all his injuries eventually catch up to him I can see his numbers slipping

Lakers + Giants
03-28-2011, 06:33 PM
:facepalm:

Facepalm wat? Facepalm your fanbase for making a username "clipperfan" so that they can't be identified as a heat fan. Look at the join date. . .March 2011 and 2 posts (both posts on this thread). Obvious heat fan trying to get an orgasm by watching wade praised. :facepalm:

gotoHcarolina52
03-28-2011, 06:38 PM
Facepalm wat? Facepalm your fanbase for making a username "clipperfan" so that they can't be identified as a heat fan. Look at the join date. . .March 2011 and 2 posts (both posts on this thread). Obvious heat fan trying to get an orgasm by watching wade praised. :facepalm:

Damn, she mad!

redsox0717
03-28-2011, 06:39 PM
Yeah now that I look at it, it does seem like a Heat fan created this thread just to hear Wade get praised, I regret posting in it.

Lakers + Giants
03-28-2011, 06:40 PM
Damn, she mad!

:mad::cry::mad::cry: LMAO.

Lakers + Giants
03-28-2011, 06:41 PM
Yeah now that I look at it, it does seem like a Heat fan created this thread just to hear Wade get praised, I regret posting in it.

You are now by best friend despite liking a team from boston. :cheers::hi5:

gotoHcarolina52
03-28-2011, 06:49 PM
Yeah now that I look at it, it does seem like a Heat fan created this thread just to hear Wade get praised, I regret posting in it.

Yeah, if you look at his handle, it's Clipperfan#8. We all know the Clippers have no more than 2 maybe 3 fans. Fan #8? Yeah, right.

ZebraCity916
03-28-2011, 06:58 PM
I know it's been said 100 times now but, come on, Wade. No doubt.

Lakers + Giants
03-28-2011, 07:01 PM
Yeah, if you look at his handle, it's Clipperfan#8. We all know the Clippers have no more than 2 maybe 3 fans. Fan #8? Yeah, right.

Got to give you props on that one. HAHA. :clap:

Geargo Wallace
03-28-2011, 07:08 PM
Andrea Bargnani.

Geargo Wallace
03-28-2011, 07:09 PM
... I mean DRose4MVP

YoungOne
03-28-2011, 07:09 PM
are you really a clippers fan...?

BullsFan_1
03-28-2011, 07:09 PM
:facepalm:

He's exactly right, actually.

theheatles
03-28-2011, 07:12 PM
wade. duh. winning.

Geargo Wallace
03-28-2011, 07:15 PM
How can you guys say Wade when Andrea Bargnani has been blocking the **** outta ppl for years now?

EaglesJackson10
03-28-2011, 07:25 PM
Beno Udrih

Gram
03-28-2011, 07:25 PM
Wade.

Law25
03-28-2011, 07:27 PM
Clipperfan???? LMAO 2 posts? Heat fans wonder why they are hated. . wow. Seriously, making a new username just to make a thread while hiding your identity. It's obviously wade, so what's the point of this thread, to see wade praised??? OK here, GO WADE! WADE MVP! WADE GOAT!!!! WADE>KOBE!! happy?! Now gtfo seriously.

:laugh: Oh my god this had me in tears. If its true damn lol just damn :laugh:

Lakers + Giants
03-28-2011, 07:33 PM
:laugh: Oh my god this had me in tears. If its true damn lol just damn :laugh:

LMAO, it's true though isn't it? :shrug:

Teeboy1487
03-28-2011, 07:34 PM
Kobe by a mile because he could lead the league in blocks if he wanted too :cool:.

CHANGO
03-28-2011, 07:36 PM
My Top 5.
1. Wade
2. Number 3 of the Heat
3. Dwyane
4. Flash
5. D-Wade

Lakers + Giants
03-28-2011, 07:43 PM
My Top 5.
1. Wade
2. Number 3 of the Heat
3. Dwyane
4. Flash
5. D-Wade

I agree with 2-5. Not number 1 though, he should be 6th at best.

CHANGO
03-28-2011, 07:47 PM
I agree with 2-5. Not number 1 though, he should be 6th at best.

:mad:
Do you think number 3 of the Heat is better than Wade? Well, everyone has their own opinion. :facepalm:

:D

shyfly24
03-28-2011, 07:49 PM
Vince and T-mac in there primes

FuriousJatt
03-28-2011, 07:50 PM
dwade

Sportfan
03-28-2011, 07:59 PM
Just to be different.....Tony Allen

.6 blocks in 19 min. Would be right up there with Wade for bpg if played the same minutes

unleashthebeast
03-28-2011, 08:10 PM
wade easy

xxcubs22xx
03-28-2011, 08:10 PM
Wade no question.

Tony Allen deserves notable mention.

On a related note, D Rose is an underrated shot blocker, in my opinion.

Fnom11
03-28-2011, 08:33 PM
Wade is one of the best shotblocking guards of all time, if not the best

He holds the record so yeah that's pretty accurate. Not to mention he holds like 5 of the upper top 10 of the all-time season leaders.

HuRRiCaNeS324
03-28-2011, 08:38 PM
Clipperfan???? LMAO 2 posts? Heat fans wonder why they are hated. . wow. Seriously, making a new username just to make a thread while hiding your identity. It's obviously wade, so what's the point of this thread, to see wade praised??? OK here, GO WADE! WADE MVP! WADE GOAT!!!! WADE>KOBE!! happy?! Now gtfo seriously.

Wow are you serious? Some of you are just ****ing weird.....

goose15
03-28-2011, 08:53 PM
Wade or Earl Boykins.

Swashcuff
03-28-2011, 09:03 PM
Wade aka the best shoot blocking guard to ever play the game.

TylerSL
03-28-2011, 09:08 PM
Wade is the best shot blocking guard of all time, let alone in the NBA now. Wade and its not even close...

GoatMilk
03-28-2011, 09:10 PM
DWade is like the only shot blocking guard, so him

TO Rapz
03-28-2011, 09:36 PM
Andrea Bargnani.

:laugh:

faze38
03-28-2011, 09:54 PM
Wade and Chandler.

Cndler is a SF if he was a Sg he would be the best but Wade is by far the best out of the SG's!!

Swashcuff
03-28-2011, 10:01 PM
Cndler is a SF if he was a Sg he would be the best but Wade is by far the best out of the SG's!!

Wade is even better than Chandler is.

godolphins
03-28-2011, 10:06 PM
Wade is one of the best shotblocking guards of all time, if not the best

:nod: Agree

Sync
03-28-2011, 10:14 PM
Westbrook

DwayneMVPwade
03-28-2011, 10:21 PM
Mr. Wade, and Kryptonate. Nate blocked Yao at 5ft 8 lolol. Just kiddin about nate robinson

ldawg
03-28-2011, 10:30 PM
sasha by a mile he said anyone can jump high and hit the big orange ball out someones hand but he just don't want to be greedy so he leaves it for the big men.

fin_frenzy_84
03-28-2011, 10:32 PM
Wade hands down...

305wadecounty
03-28-2011, 10:32 PM
Mr. Wade!!!!

Fnom11
03-28-2011, 10:39 PM
best shot blocking guard does not make you the best sg. Mutubo was a beast and so was theo Ratliff but they are not even close at being the best centers. anyway because of his younger legs, healthy shooting hand and his overall skill i'll give Wade the edge over kobe in an 82 game season but i'll still take kobe in a seven game series. All time great is still Mj by a mile followed by Kobe then Wade. At age 26 in the same sequence, mj, kobe, wade. Wade is not even close to how great mj was but kobe has can the closest to mj level but he is far off.

No. No. You're dumb. No.

fin_frenzy_84
03-28-2011, 10:41 PM
Clipperfan???? LMAO 2 posts? Heat fans wonder why they are hated. . wow. Seriously, making a new username just to make a thread while hiding your identity. It's obviously wade, so what's the point of this thread, to see wade praised??? OK here, GO WADE! WADE MVP! WADE GOAT!!!! WADE>KOBE!! happy?! Now gtfo seriously.

HAHAHA... I agree with this so much... Also its funny how heat fans still say u mad and **** like that. They shouldnt be talking at all when they cant beat elite teams consistent.

kArSoN RyDaH
03-28-2011, 10:43 PM
March 2011 join date.


Hmmmm.


But Wade nonetheless.

Geargo Wallace
03-28-2011, 10:53 PM
don't you guys get it? Wade is a great shot blocker but he's not a better one than Andrea Bargnani. you better recognize!!!!!!!

MrfadeawayJB
03-28-2011, 11:03 PM
Wade ..../thread

AIRMAR72
03-28-2011, 11:05 PM
i wonder why we havent seen more of bron chase down blocks since he became a heat player

hgtiger32
03-28-2011, 11:08 PM
wade.

Baller1
03-28-2011, 11:39 PM
Rose and Wade, and it isn't really close.

masalex1205
03-28-2011, 11:53 PM
Wade, not even close

SteveNash
03-28-2011, 11:55 PM
Wade, but Kobe blocks better.

thekmp211
03-29-2011, 02:08 AM
sasha by a mile he said anyone can jump high and hit the big orange ball out someones hand but he just don't want to be greedy so he leaves it for the big men.

lol this

danniboi168
03-29-2011, 02:17 AM
lol wade.

MCMG
03-29-2011, 02:37 AM
Gordon Hayward

http://www.youtube.com/watch?v=bw96rsIH0Dg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=_CukWAorW5Q&feature=feedu

Evolution23
03-29-2011, 02:44 AM
ROse the god of GODS

What?
03-29-2011, 02:46 AM
Wade is the best for a guard Rose is the best for a pg

This was obviously a praise Wade thread though.

mjokc
03-29-2011, 03:17 AM
Thabo sefalosha

DerekRE_3
03-29-2011, 03:20 AM
Francisco Garcia averages 0.9 blocks a game in 24 mpg. He's a SG/SF. Wade averages 1.1 blocks a game in 37 minutes.

sunsfan88
03-29-2011, 04:02 AM
Wade is the best shot blockin guard of all-time.

http://www.youtube.com/watch?v=LoZ6GNZSVTI

Top 10 dunks of his life ^

sunsfan88
03-29-2011, 04:05 AM
Yeah, if you look at his handle, it's Clipperfan#8. We all know the Clippers have no more than 2 maybe 3 fans. Fan #8? Yeah, right.

HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHA

Very well played.

sunsfan88
03-29-2011, 04:09 AM
Wade is the best for a guard Rose is the best for a pg

This was obviously a praise Wade thread though.

What? That's just ignorant.

I think its fairly obvious Nash is the best for a PG.

MelkyNYY
03-29-2011, 04:30 AM
D. Rose