PDA

View Full Version : Fantasy Football this season?



Randy West
07-29-2010, 05:14 PM
Was just wondering if anyone in the Raiders forum is thinking of doing this again this season?

Who is interested?


I was also wondering if a mod could make a sub forum within this forum for the league? I know the mods were cool with it when we did the basketball for the Kings.

Thanks in advance

21DAVID52
07-29-2010, 05:16 PM
Never played fantasy football but I been thinking about doing it this year

raiderdave
07-29-2010, 05:21 PM
I'll do it again this year..I usually do it on nfl.com...though It looks like the format is a lil diff this year.......kinda confuses me...the scoring is the same.

Randy West
07-29-2010, 05:43 PM
I am not real particular about who we use as long as it is free

oak18
07-29-2010, 05:50 PM
Never played fantasy football but I been thinking about doing it this year

yeah ive never done it, but it sounds fun. i'd appreciate if somebody gave me some info about it and pointed me to the right direction. i really dont know how it works at all. i want to play tho.

RaidersFan559
07-29-2010, 06:14 PM
Its really easy guys,whos gonna set it up? We doing auction,or regular drafting? Money league perhaps? somebody let me know asap!

Dirty4
07-29-2010, 06:15 PM
I played with you guys a couple years back, but I gave it up when you guys decided to add all those def players. Made it way too time consuming for me.

RaidersFan559
07-29-2010, 06:22 PM
Double Post

RaidersFan559
07-29-2010, 06:22 PM
Good point,are we gonna get too crazy with the stats? I mean PPR(point per recption) is good enough for me. Anyone who needs help,ask! You just gotta know your stuff(NFL wise).

Randy West
07-29-2010, 06:23 PM
Well we have a couple weeks before preseason. I know I could set something up on ESPN we used it for the Kings fantasy BB last season and it worked pretty good.


Anyway a mod can create a sub forum for Raiders fantasy football in the Oakland Raiders forum?

oak18
07-29-2010, 06:40 PM
Good point,are we gonna get too crazy with the stats? I mean PPR(point per recption) is good enough for me. Anyone who needs help,ask! You just gotta know your stuff(NFL wise).

well i know my stuff. im down to play

Raidaz4Life
07-29-2010, 06:43 PM
If you need someone to fill out the league I'll play. I'm not very good though.

pablo2523
07-29-2010, 06:44 PM
im down

Switch
07-29-2010, 06:57 PM
PM me for league ID and password**

http://fantasy.nfl.com/auth/login?returnTo=http%3A%2F%2Ffantasy.nfl.com%2Fregi stration%2Fprivateleaguejoin

I set the draft for tomorrow (Friday) at 5 PST

You have to have an nfl account, if you don't, its free to sign up.

Switch
07-29-2010, 07:00 PM
PM me for league ID and password**

http://fantasy.nfl.com/auth/login?returnTo=http%3A%2F%2Ffantasy.nfl.com%2Fregi stration%2Fprivateleaguejoin

I set the draft for tomorrow (Friday) at 5 PST

You have to have an nfl account, if you don't, its free to sign up.

Could a mod please edit the 1st post and put up this info ^^ that way more people will sign up.

oak18
07-29-2010, 07:17 PM
so do i just make my own team name?

Switch
07-29-2010, 07:37 PM
so do i just make my own team name?

Yeah, I'd prefer for you guys to use your user name on here as the team name that way we'll know who's who.

cykoraider
07-29-2010, 07:39 PM
I have a league going with a $60.00 buy in auction style draft and run through "my fantasy league" have been doing this for a few years and actually participating in 2 leagues (commish of 1 of them). The open spot is in a league that has returning participants every year so everyone knows what they are doing. It can get very competitive and has a pretty extensive scoring system. If interested PM me.

oak18
07-29-2010, 07:40 PM
Yeah, I'd prefer for you guys to use your user name on here as the team name that way we'll know who's who.

damn i ruined it already

Randy West
07-29-2010, 07:47 PM
Switch,

You might want to make people PM you for the password. Reason being that you don't want a bunch of folks from the Broncos forum signing up in our fantasy league.

just a suggestion

oak18
07-29-2010, 07:50 PM
Switch,

You might want to make people PM you for the password. Reason being that you don't want a bunch of folks from the Broncos forum signing up in our fantasy league.

just a suggestion

i thought the same thing

The Chad
07-29-2010, 09:33 PM
I'm down, Neverland Ranchhands.

x_notorious
07-29-2010, 09:45 PM
Count me in.

NC_RaiderFan5
07-29-2010, 10:13 PM
Yeah, I'd prefer for you guys to use your user name on here as the team name that way we'll know who's who.

Sorry, man. I signed up before I read this post. My team name is Silver and Black Attack II.

raiderdave
07-29-2010, 10:16 PM
I'm in there..this should be more fun going vs other raider fans in the forum.

Guny Highway
07-29-2010, 10:19 PM
Bad Newz Kenelz

Neverland Ranch was a good one, lol...

NC_RaiderFan5
07-29-2010, 10:20 PM
This is my first season of fantasy football and now I'm in two NFL.com leagues, so hopefully I can get it together fast! My draft in my oher league was last night, so at last I have some practice...

oak18
07-29-2010, 10:29 PM
Sorry, man. I signed up before I read this post. My team name is Silver and Black Attack II.

you can change it

NC_RaiderFan5
07-29-2010, 10:34 PM
you can change it

Ok, thanks; I didn't realize that. Done now.

Switch
07-29-2010, 11:46 PM
Switch,

You might want to make people PM you for the password. Reason being that you don't want a bunch of folks from the Broncos forum signing up in our fantasy league.

just a suggestion


i thought the same thing

Thats a good idea. Thanks guys.


4 more spots open! PM if you want in. Draft is Friday, July 30 5 PM PST.

The Chad
07-30-2010, 12:46 AM
Bad Newz Kenelz

Neverland Ranch was a good one, lol...

Man it's my favorite fantasy team name. You can think of some great stuff high.

oak18
07-30-2010, 03:37 PM
still need four more people to join

Randy West
07-30-2010, 04:54 PM
We are still three weeks from the preseason. You might want to postpone that draft for another week or two and make the draft for a Saturday afternoon.

Or wait for the league to fill then schedule the draft. That way you have a full league instead of some half assed one.

I am in BTW I just need to get an NFL account going, I will do that later tonight.

Switch
07-30-2010, 05:35 PM
We are still three weeks from the preseason. You might want to postpone that draft for another week or two and make the draft for a Saturday afternoon.

Or wait for the league to fill then schedule the draft. That way you have a full league instead of some half assed one.

I am in BTW I just need to get an NFL account going, I will do that later tonight.

Yeah I was thinking about that. I changed it to Aug 15, 2010 at 5:30pm PDT. That will be a Sunday.

4 more spots left. PM me if you want in!

raiderdave
07-30-2010, 08:14 PM
Yeah I was thinking about that. I changed it to Aug 15, 2010 at 5:30pm PDT. That will be a Sunday.

4 more spots left. PM me if you want in!

Whew..I thought I was doing something wrong..I rushed home for the draft..got in and couldn't figure out how to join the draft..then I saw the date listed for aug 15th..btw..is there anything in particular we have to it, or will automatically show when we get into the league and our team

oak18
07-30-2010, 08:32 PM
i was looking forward to it!. damn

Switch
07-30-2010, 09:29 PM
Whew..I thought I was doing something wrong..I rushed home for the draft..got in and couldn't figure out how to join the draft..then I saw the date listed for aug 15th..btw..is there anything in particular we have to it, or will automatically show when we get into the league and our team


i was looking forward to it!. damn

Sorry guys, but I had to change it because we still have 4 more spots open. Is everyone ok with the date and time? I figure most people will be home on a Sunday..

Raidaz4Life
07-30-2010, 09:53 PM
Sorry guys, but I had to change it because we still have 4 more spots open. Is everyone ok with the date and time? I figure most people will be home on a Sunday..

Good thing you changed it considering I completely forgot about it.

BigGuy951
07-30-2010, 10:17 PM
Thanks Switch! I had missed it! COunt me in. I'm making it right now.

BigGuy951
07-30-2010, 10:23 PM
I just joined. Wooooot! BigGuy951's in the houuuuussseeeee!
Thanks Switch!

BigGuy951
07-30-2010, 10:25 PM
Why does it say 2 of 12 teams have joined: Switch and BigGuy951?

raiderdave
07-30-2010, 10:32 PM
Sorry guys, but I had to change it because we still have 4 more spots open. Is everyone ok with the date and time? I figure most people will be home on a Sunday..

yeah switch, that's a good time, makes it 8:30 pm for us transplanted raider fans on the east coast.

oak18
07-30-2010, 10:35 PM
if we get it all filled up then maybe change the date to make it earlier, becuase im sure a few of us will forget if its that far away

BigGuy951
07-30-2010, 11:34 PM
My Mock Draft just completed
This is my team:
QB Drew Brees-Jason Campbell
RB Jamal Charles-Michael Bush-Kevin Smith
TE Vernon Davis-Zach Miller
WR Calvin Johnson-Pierre Garcon-Santonio Holmes (worth the risk)
D Raiders Defense-Giants Defense
K Janikowski-Feely

Thoughts? The league has free mock drafts all the time.

oak18
07-31-2010, 12:25 AM
My Mock Draft just completed
This is my team:
QB Drew Brees-Jason Campbell
RB Jamal Charles-Michael Bush-Kevin Smith
TE Vernon Davis-Zach Miller
WR Calvin Johnson-Pierre Garcon-Santonio Holmes (worth the risk)
D Raiders Defense-Giants Defense
K Janikowski-Feely

Thoughts? The league has free mock drafts all the time.

ehhh its too raider oriented. they say your not just supposed to pick guys cuz they are on your fav team

BigGuy951
07-31-2010, 01:29 AM
ehhh its too raider oriented. they say your not just supposed to pick guys cuz they are on your fav team

Yeah that's true. I should have picked the Jets'/Ravens' D 1st, and had the Raiders' as my sleeper. Campbell was actually the last "good" QB left when i drafted him and the guy after me got pissed haha. I picked Davis first, and i picked Zach Miller b/c i know he'll have a great season. Janikowski, well idk pretty much anything about any other kickers actually. . Feely had decent numbers and i got him with my last pick.

oak18
07-31-2010, 12:17 PM
Yeah that's true. I should have picked the Jets'/Ravens' D 1st, and had the Raiders' as my sleeper. Campbell was actually the last "good" QB left when i drafted him and the guy after me got pissed haha. I picked Davis first, and i picked Zach Miller b/c i know he'll have a great season. Janikowski, well idk pretty much anything about any other kickers actually. . Feely had decent numbers and i got him with my last pick.

yeah janikowski and miller are great picks, and so is jcampbell if you have drew brees as your starter

uchooze1
07-31-2010, 01:34 PM
i started a 12 man league on nfl.com

come join guys. draft is tomorrow sunday aug 1 at 9:30pm draft time.. Its a custom managed league.. NJ Raider Nation

BigGuy951
07-31-2010, 03:52 PM
Switch already scouted this forum haha, but i'm sure there are still some who missed the invite that would join your league.

Randy West
08-05-2010, 12:28 PM
Need to bump this back to keep reminding me to keep requesting a sub forum.

cali72888
08-05-2010, 01:31 PM
I am down to do money league if anyone is interested, I know of a few good sites that pay out like 80% for the winners, if anyone knows a better pay out get at me.

Message me if you are interested in joining a money league and I can set one up on another site. $25 each sound good to me.

x_notorious
08-05-2010, 04:30 PM
Got confirmation. It'll be up sometime tomorrow.

Randy West
08-06-2010, 12:14 PM
Sub forum is up guys. It is at the bottom of the page. Feel free to post all threads related to fantasy football in the sub forum.

Thanks to everyone that made it possible.

Switch
08-15-2010, 02:04 PM
Just a reminder for those who signed up for my league, the draft is today at 5 PST.

oak18
08-15-2010, 07:58 PM
says its at 5:30

bigvee1
08-24-2010, 11:30 AM
I'm down...

Randy West
09-02-2010, 06:35 PM
Pretty much everybody on my roster can be traded.

Take a look at the Powder Puffs and tell me what kind of deal you want to make

Oaktown R8ers
10-06-2010, 01:59 AM
3-1